Zde se nacházíte: 25fps » TV » Starsky & Hutch: známá/neznámá buddy série

Starsky & Hutch: známá/neznámá buddy série

Starsky & Hutch: známá/neznámá buddy série

SERIÁL: Starsky a Hutch MARIE MEIXNEROVÁ

Málokterá policejní série doznala takové proslulosti jako americká „cop show“ Starsky a Hutch. Ač na našich obrazovkách nebyla nikdy uvedena, měli jsme alespoň šanci zhlédnout film nebo si zahrát videohru postavenou na jejím základě. Následující článek vám snad pomůže poodhalit informační clonu vznášející se nad tímto pořadem, jehož stěžejním prvkem je přátelství…

Zdroj: allposters.com

_

They are bending rules fighting crime… and they never lost yet!

Málokterá série doznala takové proslulosti jako americké policejní drama Starsky a Hutch (Starsky and Hutch, ABC 1975−1979). Dodnes se těší velké přízni, a to zejména díky svému znovuuvedení v devadesátých letech, kdy se rozmohl obecný trend „re-runů“ seriálů z let sedmdesátých, podpořený ještě řadou filmových zpracování. „Svému“ filmu se nevyhnul ani Starsky & Hutch (r. Tod Phillips, USA 2004).

Protože původní série u nás nikdy uvedena nebyla[1], dostal se Starsky a Hutch do povědomí českého diváka paradoxně až díky svému filmovému zpracování. Owen Wilson, Ben Stiler i celý filmařský počin však mají jen jednu vadu: jak trefně pravil David Soul, představitel původního Hutche, britskému tisku Daily Mail: „Kluci jsou skvělí, ale není to Starsky a Hutch“.[2]

Díky časopisu ABC se do českých trafik dostala také počítačová hra koncipovaná podle této série; je ovšem otázkou, nakolik hráč ocení „originální hlášky ze seriálu“, který vlastně nikdy neměl šanci vidět… Následující článek snad pro vás bude vedle filmu a videohry dalším dílkem do skládačky na cestě za poznáváním tohoto jedinečného pořadu.

_

Starsky & Hutch

V srpnu 1975 americká televize ABC uvedla na obrazovku další policejní seriál – Starsky a Hutch[3]. V sedmdesátých letech byla obliba kriminálních dramat v Americe zvláště vysoká, éter přímo překypoval pořady jako The Rookies (Zelenáči), Cannon (Cannon), Charlie’s Angels (Charlieho andílci), The Rockford Files (Rockfordovy případy), Police Woman (Policistka) a (dlouhou, dlouhou) řadou dalších. V čem byl tedy S&H jiný, nový? Ačkoli obrazovkám vládli protagonisté – jednotlivci (typu Kojak, Columbo a jiní), divákovi nebyl cizí ani koncept hrdinů využívajících partnerské spolupráce; z dřívějška znal např The Streets of San Francisco a Adam-12. Takže znovu: čím se S&H vyčleňoval ze záplavy podobných pořadů?

Starsky a Hutch představoval nový typ policejního dramatu (v americkém prostředí se jim říká „cop shows“). Jednak navázal na akční filmy z počátku sedmdesátých let s drsnými policisty (např. Dirty Harry[4], r. Don Siegel, 1971), ale především navázal na buddy movies, zejména Butche Cassidyho a Sundance Kida (r. George Roy Hill, 1969).

Zrodila se tak cop show, pro niž byla základní koncepce „buddysmu“ – přátelství hlavních protagonistů.

_

Akce – humor – přátelství

Zdroj: starskyandhutch.biz

Scénárista William Blinn pojal postavy Starskyho a Hutche jako dva kontrastní charaktery, které se navzájem výborně doplňují. Do role Kennetha Hutchinsona byl obsazen David Soul, Davida Starskyho si zahrál Paul Michael Glaser, úspěšný divadelní herec a později režisér (kromě několika epizod S&H režíroval například film Běžící mužArnoldem Schwarzeneggerem).

Léta strávená nebezpečnou policejní službou v ulicích kalifornského Bay City nejen stmelila jejich přátelství, ale dovedla je i k dokonalé synchronizaci: občas jakoby si vzájemně četli myšlenky, což ulehčuje narativní struktuře jednotlivých dílů, které se díky tomu mohou do určité míry osvobodit od přísně logické kauzální roviny. Což je u pořadu, který hodně pracuje s akcí a humorem, jenom dobře.[5]

Bez ohledu na to, co se děje v krutém okolním světě, David (Starsky) a Ken (Hutchinson) jsou tu jeden pro druhého, aby společně zkoumali pružnost pravidel a zákonů (občas je třeba využít jejich flexibility a pořádně je „ohnout“, aby bylo možno dopadnout zločince). Nelpění na byrokratických pravidlech se odráží i ve faktu, že během své práce na široké škále případů sahajících od vražd, překupnictví, znásilnění, obchodu se zbraněmi a drogami, ozbrojených loupeží atd. provedou přes dvě stovky zatčení, ovšem jen u tří z nich přečtou obviněným jejich práva[6]… Série se primárně soustředí na zobrazení atraktivní akce, automobilových honiček, přestřelek a rvaček, které k zatčení vedou, nikoli na „nudné“ detaily. Psaní hlášení a práce v kanceláři sice není úplně vynechána, obvykle ale netrvá dlouho a funguje jen jako podklad pro humornou scénku nebo rozjezd nové akce.

Jako nejlepší muži kapitána Dobeyho (Bernie Hamilton), respektive policie v Bay City jako takové, spolupracují s mnoha odděleními (vraždy, mravnostní, narkotika, dokonce i FBI), díky čemuž se dostávají do zajímavých lokací a pracují často v přestrojení. Jejich kostýmy se vedle pohotového slovního humoru a vzájemného pošťuchování (aplikovaného i vůči jejich nadřízenému, kapitánu Dobeymu, a hlavnímu informátorovi a zároveň příteli Huggy Bearovi, kterého hraje Antonio Fargas) stávají dalším zdrojem humoru, zejména v pozdějších sezonách. Humorný aspekt je podpořen i výběrem antagonistů, které z velké části tvoří drobní zločinci a podvodníčci silně podprůměrné inteligence (zkrátka postavy dost hloupé na to, aby překročily zákon), nebo vražední psychopati, kteří za své chování de facto nemůžou (roztěkaní pánové posedlí taneční hudbou nebo balící se do alobalu, případě zírající do rozsvícené žárovky tak dlouho, dokud neoslepnou…).

Jednotlivé díly mají relativně pevnou narativní strukturu, která ústí v (jak jinak než vtipnou) závěrečnou scénku. Hlavní protagonisté se společně sejdou po práci ještě s dalšími přáteli, divákovi často neznámými, aby si společně užili příjemnou chvilku oddychu. Scénka je zpravidla dobře vypointovaná, ústí do stop-záběru, po kterém následují závěrečné titulky.

_

Já jsem Starsky, on je Hutch!

Starsky je bezstarostný extrovert odchovaný ulicí, jehož slabost pro čokoládové tyčinky a nezdravé potraviny silně kontrastuje s Hutchovou obsesí zdravým životním stylem (z tohoto rozdílu čerpá řada dílčích vtipů prakticky v každé epizodě).

A kontrastují i v mnoha dalších věcech[7], fyzickým zjevem a povahovými vlastnostmi počínaje a minulostí charakterů konče. „Rozdělenou“ mají i svoji práci v týmu: Hutch (vysoký distingovaný blonďák inklinující k bohémskému životnímu stylu, milovník květin, hudby a lamač dívčích srdcí) je ten, který střílí a zastává analytickou práci, Starsky (vtipem sršící machistický kudrnáč v modrých teniskách) se zase pouští do pěšího pronásledování podezřelých a obstarává řízení vozu.

Právě Starskyho vůz, který oba ve službě používají, patří sám o sobě mezi výrazné znaky pořadu. Pro práci neuniformovaných policistů („undercover cops“), kteří v terénu většinou usilují o nenápadnost, je to auto skutečně netypické. Červený Ford (Grand Torino ročník 1975), s bílým pruhem po stranách, poutá pozornost vždy a všude.[8] Vzhledem k tomu, že se naši detektivové při své práci pohybují stále ve stejném, důvěrně známém prostředí, kde je všechny „proslulé firmy“ dávno dobře znají (a naopak), a spoléhají se na stálý okruh informátorů, netřeba být extrémně nenápadný. Alespoň hned všichni vědí, že přichází Starsky a Hutch, a mohou se na jejich entrée patřičně připravit (často ale nevědí, který je který – záměna charakterů třetí osobou je pak dalším častým humorným elementem, se kterým pořad pracuje).

Starsky, Hutch a jejich vozy, jak se objevují v pilotním díle (Hutch svůj vůz velmi brzy prakticky přestane používat). Zdroj: livejournal.com

K výstavbě charakterů částečně přispěli i hlavní představitelé, kteří do svých rolí vnesli prvky ze svého osobního života – především co se statických komponent postav týče (např. kostýmy: v pilotním díle měl ještě Starsky pletenou čepici, teplý svetr a kovbojské boty, Hutch byl „lépe“ oblečen, během několika prvních epizod se postupně tyto prvky z jejich garderoby vytratily, jak své kostýmy přizpůsobovali preferencím ve svém civilním životě; Starsky i Hutch si oblíbili flanelové košile, roláky a zejména kožené bundy, pro postavu Starskyho jsou signifikantní modré tenisky Adidas SL 76 a modré džínsy). Podobný vklad sérii přinesl i Antonio Fargas v roli Huggy Beara – hlavního informátora a blízkého přítele ústřední dvojice, který si své proslulé extravagantní outfity pro pořad vymýšlel sám. Díky tomu vytvořil výrazný charakter, který na sebe strhává mnohem více pozornosti než další stálá (rovněž černošská) postava: otcovská figura dobráckého kapitána Dobeyho, která má také svůj specifický znak: lásku k jídlu. Jako se však terčem humoru nikdy nestává Huggyho zvláštní ošacení, ani Dobeyho si tvůrci neberou na mušku kvůli jeho tloušťce, ale spíš si utahují z jeho občasné marné snahy držet dietu.

_

Mee & Thee

Buddysmus je tematizován už v úvodních znělkách ke všem řadám pořadu, které sestávají ze sestřihů minulých dílů. Buddy aspekt nabývá na důležitosti zejména ve znělkách k pozdějším řadám, ruku v ruce s vývojem série. Kromě akce tak sekvence zobrazuje zejména vtipné kostýmy, ve kterých se protagonisté objevili, a vzájemnou interakci Starskyho a Hutche. Vztah hrdinů zosobňuje také jejich typická hláška, respektive často používané motto: „The only people we can trust: mee and thee.“ Status buddysmu podporuje i staromládenectví obou hrdinů. Ženy jsou zde pojímány jen jako příležitostné známosti a „doplňky“, oba hrdinové s nimi nejsou schopni navázat trvalejší vztah: nic se nemůže rovnat hlubokému poutu, které je váže k jejich partnerovi. Práce je jim vždy přednější než milostný poměr a parťák je zase přednější než práce (a zákon). Pokud se už hrdina zamiluje, končí vztah tragicky a nepřekročí hranice jedné epizody (např. smrt Starskyho nastávající jako pomsta vůči jeho osobě).

_

Změny/vývoj

Ač na přátelství Starskyho a Hutche se nic nezměnilo (a už ani nezmění), jejich pořad se změnám nevyhnul.  Po první sezóně Starsky a Hutch kraloval žebříčkům top ten, přinesl doslova obrodu televizi ABC a mezi diváctvem doznal takřka kultovní popularity. Zvýšený zájem o problematiku zobrazení násilí v televizi však vedl ke změnám v koncepci pořadu. (Série byla pociťována jako příliš násilná, především díky excesivnímu používání zbraní.) Ačkoli si nadále zachovala své stěžejní prvky: akci − humor − přátelství, doznala obrat, co se týče výběru témat, která se teď orientovala především na investigativní práci, sociální a emocionální otázky a byla obecně vážnější. Místo upozaděného násilí došlo v dalších řadách k akcentaci „buddy“ aspektu pořadu. Starsky a Hutch se více zaměřil na vzájemný vztah protagonistů, kteří teď často pracovali v přestrojení, nebo lépe, přímo v kostýmech.

Změnila se ústřední melodie i úvodní znělka (s každou řadou), změn doznal i fikční svět Bay City: změnila se policejní stanice, Starsky i Hutch se přestěhovali, změnili životní styl (nejdramatičtější změnou prošel charakter Hutche ve čtvrté sérii, když upustil od svých tvrdých zásad a zdravého životního stylu, změnil účes i šatník). A změnily se i divácké preference. Na jaře 1979 už byla podoba žánru, jakou nabízel Starsky a Hutch, přežitá…

Starskyho a Hutche uvedla ve svém hlavním vysílacím čase i britská televize BBC, jeho úspěch pak inspiroval producenta Briana Clemense k odpovědi v podobě britského, mnohem drsnějšího a násilnějšího ekvivalentu ve formě pořadu Profesionálové[9] (The Professionals, 1977−83).

Zdroj: www.allposters.com

Ocenění:

1976 People’s Choice Award (Favorite Overall New TV Program)

1977 People’s Choice Award (Favorite TV Dramatic Program)

1978 Golden Globe – nominace (Best TV-Series-Drama)

Ocenění pořad získal i v zahraničí, například ve Španělsku (cenu TP de Oro pro nejlepší zahraniční sérii v roce 1978) nebo v Británii (roku 1976 the Sun Awards pro nejlepší nový pořad; S&H byl prvním americkým pořadem, který toto ocenění získal).

Pozn.: řadu ocenění získali Soul s Glaserem samostatně za své herecké výkony.

_

Zdroje:

Johns, Rick. History of Starsky and Hutch. http://www.starskyandhutch.biz/pages/history/historyfr.html

Korossy, Hanna. A Starsky & Hutch Compendium. http://www.geocities.com/televisioncity/studio/7556/introduction.htm

Ze všechn internetových zdrojů bylo čerpáno 3. prosince 2008.

 

Více na:

Neoficiálních stránky Starsky and Hutch: www.starskyandhutch.biz

Oficiální stránky Paula Michaela Grasera: http://www.paulmichaelglaser.org/starskyhutch.html

_

Komiksy:

Komiks wanna-be Starsky & wanna-be Hutch Comic, od tvůrců spaghetti komiksů s Nicem a Armandem, Mauiho a Nera, naleznete na: http://www.starskyandhutch.biz/pages/forum.html

Komiks „Harsky & Stutch“ amerického komiksového časopisu Mad ze září 1976 naleznete na:

http://www.paulmichaelglaser.org/sh_comics.html

_

Starsky and Hutch

Spelling-Goldberg Production, pro televizi ABC (1975−79, 92 epizod)

_

Season 1
Savage Sunday
Texas Longhorn
Death Ride
Snowstorm
The Fix
Death Notice
Pariah
Kill Huggy Bear
The Bait
Lady Blue
Captain Dobey,  You’re Dead
Terror on the Docks
Deadly Imposter
Shootout
The Hostages
Losing Streak
Silence
Omaha Tiger
Jojo
Running
A Coffin for Starsky
Bounty Hunter
Season 2
The Las Vegas Strangler
Murder at Sea
Gillian
Bust Amboy
The Vampire
The Specialist
Tap Dancing Their Way Right Back Into Your Hearts
Vendetta
Nightmare
Captain Mike Ferguson
Little Girl Lost
Bloodbath
The Psychic
The Set-Up, Part 1, 2
Survival
Starsky’s Lady
Huggy Bear and Turkey
The Committee
The Velvet Jungle
Long Walk Down a Short Dirt Road
Murder on Stage 17
Starsky and Hutch are Guilty
Season 3
Starsky and Hutch on
Playboy Island
Fatal Charm
I Love You, Rosey Malone
Murder Ward
Death in a Different Place
The Crying Child
The Heroes
The Plague, Part 1, 2
The Collector
Manchild on the Streets
The Action
The Heavyweight
A Body Worth Guarding
The Trap
Satan’s Witches
Class in Crime
Hutchinson for Murder One
Foxy Lady
Partners
Quadromania
Deckwatch
Season 4
Discomania
The Game
Blindfold
Photo Finish
Moonshine
Strange Justice
The Avenger
Dandruff
Black and Blue
The Groupie
Covergirl
Starsky’s Brother
Golden Angel
Ballad for a Blue Lady
Birds of a Feather
Ninety Pounds of Trouble
Huggy Can’t Go Back
The Snitch
Targets without a Badge
Starsky v. Hutch
Sweet Revenge

 


[1] Prostor akční buddy série na tuzemských obrazovkách místo toho zaujali britští Profesionálové, viz dále.

[2] Viz oficiální stránky Paula Michaela Glasera:

http://www.starskyandhutch.biz/pages/mainframes_starsky.html.

[3] Spelling-Goldberg Productions, viz samostatný článek o Aaronu Spellingovi v aktuálním čísle 25fps.

[4] David Soul (Hutch) zde hraje člena skupiny uniformovaných policistů, kteří berou zákon do vlastních rukou, přičemž se postaví do cesty samotnému Clintu Eastwodovi. Podle bonusového materiálu na DVD k první sezóně byl pro roli Hutche zvolen právě na základě této role.

[5] Nenechte se ale mýlit: hodně neznamená pouze. Ač to teď tedy možná zavání povrchností a efektností scénářů, opak je pravdou: scénáře k pořadu byly obecně kvalitní a velmi dobře propracované.

[6]viz Korossy, Hanna. A Starsky & Hutch Compendium. http://www.geocities.com/televisioncity/studio/7556/introduction.htm (čerpáno 3. prosince 2008)

[7] Kromě identického přístupu k práci, ve kterém se naprosto shodují.

[8] To je opět zdrojem humoru ve formě četných slovních potyček mezi Starskym, pro kterého je jeho auto téměř vším, a Hutchem, který mu vyčítá výstřednost červeno-bílého Torina a nazývá je „Striped Tomatem“ (kvůli jeho barvě).

[9] Který navazuje na tradici britských špionážních dramat.

Print Friendly

Autor

oo̍̍̍o̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍o̍oo̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗o digital graffity by Glitchr, multiplied̊ ̊̊ ̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊ ̊̊ ̊ oo̍̍̍o̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍o̍oo̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗o ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ digital graffity by Glitchr, multiplied ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ digital graffity by Glitchr, mash-up ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ guerilla curating by (c) merry ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ it took me two and half fucking hours to curate Glitchr onto wordpress on my computer

Počet článků : 111

Zanechte komentář

© 2012 25 fps, o.s., Powered By Wordpress, Goodnews Theme By Momizat Team

Zpět nahoru