Zde se nacházíte: 25fps » Festivaly a přehlídky » Letošní konference Duhová kulička ocenila kampaň k Anděl páně 2

Letošní konference Duhová kulička ocenila kampaň k Anděl páně 2

Letošní konference Duhová kulička ocenila kampaň k Anděl páně 2

Během Zlín Film Festivalu proběhl 15. ročník konference Duhová kulička, která se zaměřuje především na propojení marketingu a filmu a jíž pod záštitou Asociace producentů v audiovizi pořádali studenti Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati. Kromě přednášek a studentské soutěže také ocenila nejlepší marketingovou kampaň k filmu za rok 2016.

O vítězi soutěže o nejlepší marketingovou kampaň k filmu rozhodla odborná porota, v níž zasedl loňský vítěz soutěže Adam Dvořák, majitel produkční agentury Martin Gazda a Jakub Stránský z agentury Yinachi, který se také podílel na tvorbě seriálu Kmeny. Porota se po prezentaci všech filmů usnesla, že cenu za nejlepší kampaň si odnese snímek Anděl Páně 2, který v prosinci loňského roku ovládl česká kina. Oceněna byla pro svou komplexitu. Porazil tak kampaně k filmům Instalatér z Tuchlovic, Polednice, Anthropoid, Já, Olga Hepnarová a Lichožrouti, přestože kampaně ke dvěma posledně zmíněným snímkům byly porotou ohodnoceny také jako velice kvalitní.

Do Zlína rovněž přijeli i další odborníci, kteří mají k propagaci filmů a dění kolem nich co říct. Jiří Konečný společně s Janem Bártkem mluvili o tom, jak se financují české filmy a popsali vztah producenta a režiséra. Matyáš Theodor Frydrych návštěvníky obeznámil s možnostmi reklamy na sociální síti YouTube a zaměřil se také na to, jak ji využít při propagaci filmů. Erika Flegrová zábavnou a interaktivní formou vysvětlila, co všechno se dá měřit prostřednictvím neuromarketingu a ukázala, jak se dá využít i ve filmech.

Další tři přednášky se týkaly crowdfundingu a měly pomoci především studentům s plněním zadaní studentské soutěže o nejlepší návrh crowdfundingové kampaně pro film. Petr Tomek ze Startovače vysvětlil základy úspěšné kampaně, Marek Loskot popsal průběh kampaně k filmu Jana Švankmajera, při které vybral více než 280 tisíc dolarů, a Jaroslav Šetek vyprávěl o tom, jak nadšení fanoušků a efektivní kampaň dokáží přenést knihu Miroslava Žambocha na plátno. Všichni tři přednášející byli zároveň i porotci studentské soutěže a rozhodli se, že jejím vítězem bude skupinka studentů Marketingových komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, Vendula Gregorovičová, Tereza Rychetská a Štěpán Orság, kteří vytvořili návrh crowdfundongové kampaně pro studentský film Ventolin.

Print Friendly, PDF & Email

Autor

Počet článků : 206

Zanechte komentář

© 2012 25 fps, z.s.

Zpět nahoru