Filmoví fanoušci mohou již potřetí vyhrát cestu do Cannes
Loňského, druhého ročníku soutěže, se zúčastnilo celkem 11 455 milovníků filmů z celé Evropy, kteří odpovídali na otázky týkající se evropského filmu. Z toho 2 881 kandidátů dosáhlo plného počtu bodů. A mezi deseti vítězi byl, stejně jako v prvním ročníku soutěže, zástupce z České republiky. „Jsem z Prahy, je mi 27 let a pracuji jako freelancer v oblasti marketingu na internetu. Jsem velký fanoušek filmů, často chodím do kina a rád jezdím také na filmové festivaly,“ říká český výherce, pan Vojtěch R.
Soutěž #euFilmContest potrvá do 19. března 2019 a účastníci v ní mají odpovědět na 18 otázek týkajících se filmů podpořených programem Kreativní Evropa MEDIA. Za každou správnou odpověď získají jeden bod, bod navíc pak mohou získat také za sledování facebookové nebo twitterové stránky programu Kreativní Evropa MEDIA. Zúčastnit se mohou soutěžící starší 18 let.
Kreativní Evropa MEDIA je program Evropské unie na podporu evropského audiovizuálního průmyslu, existující od roku 1991. Každý rok podpoří kolem 2 000 projektů, včetně filmů, TV seriálů, videoher, vzdělávacích programů, kin a mnoha dalších. V České republice vzniká s podporou KE MEDIA řada českých filmů, letos se diváci díky pomoci KE mohu do kin vydat na filmy Na střeše, Nabarvené ptáče, Skleněný pokoj a mnohé další.
V roce 2018 mělo v českých kinech premiéru 53 zahraničních evropských snímků s distribuční podporou programu KE MEDIA, které navštívilo více než 520 000 diváků. Diváci tak mohli vidět například snímky Studená válka, Dívka, Jack staví dům nebo Tísňové volání.
Program podporuje také filmové festivaly – Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě, Anifilm v Třeboni, Jeden svět nebo MFF Zlín. Podporu má i na 33 kin ve 22 městech – Ostravě, Hradci Králové, Vsetíně nebo v Českých Budějovicích.
Pravidla a soutěžní otázky jsou k dispozici na: www.wealllovestories.eu/filmcontest.