Tři české animované snímky od společnosti MAUR film se probojovaly na největší světový festival animace v Annecy
Velký úspěch české animace zaznamenaly hned tři filmy z producentské dílny MAUR filmu, které byly vybrány z rekordních 3 277 přihlášených filmů ze 108 zemí na největší festival animovaných filmů na světě ve francouzském Annecy (9.–15. 6. 2024).
„Tento hattrick filmů ukazuje širokou škálu animačních technik a nesmírnou kreativitu našich autorů. Zároveň jde i o vytrvalostní disciplínu – když bychom sečetli vývoj a výrobu těchto tří filmů dohromady, tak je to více než 12 let,“ říkají producenti Kamila Dohnalová a Martin Vandas a dodávají: „Jsme velmi hrdí na to, že se můžeme podílet na těchto projektech, z nichž každý přináší něco jedinečného. Nejenže nám stále připomínají blízkost války, ale jejich cílem je také naše diváky pobavit a zaujmout.„
Hurikán, černobílá romance s komediálními prvky v režii Jana Sasky, vrací diváka do 90. let na pražský Žižkov. Titulní hrdina se zde vydává na odyseu ve snaze získat nový sud piva pro barmanku Báru, do které je zakoukán. Zdánlivě jednoduchá mise, kdyby se nekonala v této divoké pražské čtvrti. Snímek vznikl kreslenou 2D animací za použití 3D referencí a podílelo se na něm několik desítek animátorů z Česka, Francie, Slovenska a Bosny a Hercegoviny. Pro režiséra jde o profesionální debut a žánrem navazuje na jeho poslední krátkometrážní Happy End (2015), za který posbíral celou řadu festivalových ocenění a byl na oscarovém shortlistu.
K sestavě se připojuje prázdninová groteska režisérského dua Martina Smatany a Veroniky Zacharové Ahoj léto, která okouzlí festivalové diváky v soutěžní sekci Mladé publikum. Autoři přibalí diváky na rodinnou dovolenou plnou nečekaných zvratů. Krátký film kombinuje stop-motion a ručně kreslenou animaci a přináší okouzlující jedenáctiminutovou podívanou.
Trojici uzavírá debutující ukrajinská režisérka Anastasia Falileieva. V kategorii Perspektivy představí svůj intimní dokumentární deník I Died in Irpin. Dojemné zkoumání přežití během ukrajinského konfliktu je vyprávěné optikou osobní zkušenosti. Režie Anastasie Falileievy nabízí syrovou a emotivní cestu, kterou podporuje působivá hudba Petra Marka.