Pondělní hudební divadlení na Finále
FESTIVALY: 2. den Finále (22. 4.) – VERONIKA ZÝKOVÁ, foto: BARBORA SLEZÁKOVÁ –
Pondělí se neslo nejen v duchu filmových projekcí, ale došlo i na autorské čtení Davida Jana Žáka, který četl ze své velmi zdařilé knihy Návrat Krále Šumavy, jež by se měla dočkat adaptace ve formě minisérie produkované HBO a režírované Radimem Špačkem. Všem, kdo znají pouze Kachyňův snímek Král Šumavy, doporučuji přečíst si Žákův životopisný román převaděče-fantoma Josefa Hasila, v němž autor poskytuje nezkreslený pohled na (nikoli jen jeden) lidský osud v kontextu zásadních politických zvratů.
Helena Třeštíková a Volker Koepp společně usedli ke stolu, aby v diskuzi moderované Vítem Janečkem odhalili svůj pohled na časosběrný dokument, diváci se také dozvěděli, jaký je sociologický aspekt jejich tvorby nebo kdy se tito dokumentaristké poprvé o sobě dozvěděli. Část diskuze vám poskytneme jako audiozáznam na našem SoundCloudu.
Hravé akustické „popůvky“si večer v Anděl Music Clubu přichystala dvojice Anna Polívková (zpěv) a Jakub X. Baro (kyrary, zpěv). Jejich hudebně divadelní projekt AnIby neřekla diváky a divačky rozhodně nezklamal. Polívková dělala „Zagorku“, měnila převleky, chvíli byla za začínající zpěvačku-naivku, poté za barovou divu, využila pantomimu i větrák atd. Anglické i české texty jsou autorskými počiny Polívkové a představují roztomilé, ale zároveň i chytré hříčky na všednodenní témata. Chvíle mezi jednotlivými převleky vyplňoval neméně povedeně Baro. Dvojice sáhla pro přídavek do repertoáru Hany Hegerové, z něhož vybrala pozapomenutý šanson, jehož provedení dopadlo stejně vydařeně jako celý večer, který neztratil tempo a ani chvíli nenudil.