Zlínská animace expanduje na zahraniční trh
TISKOVÁ ZPRÁVA:
Od 31. 1. do 8. 2. 2014 se ve francouzském Clermont-Ferrand konal 36. ročník mezinárodního filmového festivalu zaměřeného na krátkometrážní filmovou tvorbu. Česká republika zde v rámci přidruženého filmového trhu – již tradičně v zastoupení Českého filmového centra – představila kolekci nově vzniklých krátkých titulů domácích tvůrců. Letošní prezentace byla podpořena také účastí Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně spolu s nadějným animačním studiem Bare Bear.
Filmový trh v Clermont-Ferrand představuje jednu z největších a nejzásadnějších událostí na poli krátkometrážních filmů. Tzv. Short Film Market se stal vyhledávaným místem pro setkání festivalových delegátů, sales agentů, distributorů a producentů z celého světa. Vysoká koncentrace profesionálů z oboru tak skýtá značný potenciál pro sdílení informací, předávání zkušeností a navazování kontaktů.
„Vzhledem k tomu, že je po osobité české animaci na zahraničním trhu velká poptávka, rozhodli jsme se studio Bare Bear zviditelnit i na mezinárodní úrovni – proto jsme vyrazili do Clermont-Ferrand.“ vysvětluje motivační faktory účasti Libor Nemeškal, produkční studia Bare Bear.
Bare Bear je mladé ambiciózní studio založené na půdě Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně jejími absolventy. Ti jsou vnímáni jakožto nadějní představitelé nové generace české animované tvorby působící v odkazu na tradici zlínských filmařů. „Zlínské animované filmy již několik let úspěšně reprezentují na mezinárodních filmových festivalech a ve světě se za tu dobu staly pojmem. Proto jsme rádi, že byla kolekce vybraných autorských snímků doplněna i o zakázkovou nabídku animačního studia Bare Bear.“ dodává Daniela Hurábová z Českého filmového centra.
Portfolio Bare Bear studia je tvořeno množstvím zajímavých projektů pro významné české klienty – lze zmínit např. animované spoty pro ČSA, Letiště Praha, Chevrolet, Seznam.cz či SOS Dětské vesničky. Stále přibývá také zahraničních zadavatelů, což koresponduje se snahou studia expandovat na nové trhy. V Clermont-Ferrand se studiu Bare Bear podařilo získat řadu kontaktů s příslibem budoucí spolupráce, přičemž jako nejzajímavější se jeví jednání s Jižní Koreou, kam by se měli zástupci studia vydat na konci tohoto roku. Účast na letošním filmovém trhu lze z pohledu české delegace KRÁTCE označit za velice úspěšnou.
www.barebearstudio.com
www.utbshorts.cz
www.utb.cz/fmk