Waiting for Harvey
Dokument Waiting for Harvey: A Beginner’s Guide to Cannes z roku 2000 představuje jednu z nemnoha filmových reflexí canneského dění. Režiséři i herci zde vystupují v rolích sebe samých a nabízejí divákovi otázku, zda zůstává filmový profesionál před kamerou vždy ve své odborné roli. S humorem a lehkou nadsázkou se ve snímku režiséra Stephena Walkera setkáváme s domácí francouzskou hvězdou Erickem Zoncou či v Londýně usazeným tvůrcem Mikou Hakatem.
Pokud atmosféru a hvězdný lesk filmových osobností letošního ročníku festivalu v Cannes sledujete prostřednictvím fotografií a videí na svém počítači, určitě vás snímek svou pestrostí a zachycením nejrůznějších situací zaujme. Vedle výše zmíněných filmařů režisér v Harveym v roce 1998 sledoval také Jamese Merendina z Los Angeles a scenáristu Stephena Lloyda z Londýna. Sami si můžete přebrat, nakolik je Cannes o pozlátku a nakolik jsou důležití tvůrci a filmy. Snímek si můžete pustit v anglickém a francouzském znění přímo v tomto článku.
Že však Cannes není pouze o vytváření mediální pozornosti, o to se zasazuje také festivalová platforma Doc Alliance. Ta totiž již druhým rokem právě zde uděluje dokumentární cenu Doc Alliance Selection Award, jež je výsledkem hlasování odborné poroty zastoupené sedmi filmovými kritiky ze všech sedmi evropských zemí zapojených do aliančního projektu. Symbolicky se také s druhým ročníkem canneského slavnostního předávání ceny, v podobě speciálního diplomu a finanční odměny 5 000 euro, stává jejím druhým nositelem opět portugalský tvůrce. DAS Award roku 2014 si totiž odnáší mladý režisér André Valentim Almeida za snímek The Conquest of the Schooner Creoula. Vítězstvím tak navazuje na svého krajana, talentovaného filmového vypravěče André Gila Matu, a dokument Captivity oceněný v minulém roce.