Zde se nacházíte: 25fps » Aktuality » Dark Train: Kovový kolos z papíru

Dark Train: Kovový kolos z papíru

Dark Train: Kovový kolos z papíru

České nezávislé studio Paperash vydalo v říjnu tohoto roku očekávanou videohru Dark Train, která přináší originální herní mechanismus i jedinečný vizuální styl – hra je totiž celá vytvořená z papíru.

Spojení videoher a vlaků má dlouhou tradici, podobně jako propojení s filmovým médiem. Mohli jsme si zahrát sérii strategií Railroad Tycoon (1990–2006), jež nám umožnila stavět železnice a být součástí drsného byznysu. Měli jsme příležitost být strojvedoucím v řadě vlakových simulátorů (např. Trainz Simulator 2012Microsoft Train Simulator ad.). Mohli jsme se dokonce přenést do houstnoucí atmosféry na palubě mezinárodně obsazeného Orient expresu pouhých několik dní před vyhlášením první světové války v adventuře The Last Express (1997).

Ovšem hra, v níž by tvůrci do jednotlivých nákladních vagónů vlaku ukryli vizuálně i mechanicky naprosto unikátní světy, tu ještě nebyla. Studio Paperash, založené v roce 2013, tvoří tým umělců – autor hry, grafik a designér Vojtěch Vaněk, ilustrátorka Kateřina Kynclová, hudebník a audiovizuální performer Stanislav Abrahám, programátor Jaroslav Hrdlička a další tvůrci. Ti se rozhodli zúročit své zkušenosti a vytvořit explorativní 2D adventuru, jež by byla zcela bez textu a jejíž narace by vycházela z kontextu herních situací.

Dark Train vznikl v enginu Unity, na kterém běží další pozoruhodný český projekt, Rememoried Vladimíra Kudělky. Čeští herní vývojáři o sobě v poslední době dávají vědět více než kdy jindy a jejich projekty se dostávají výrazně do povědomí také v zahraničí. Logická adventura Samorost Jakuba Dvorského (Amanita Design), která má velkou fanouškovskou základnu po celém světě, se v březnu tohoto roku dočkala již svého třetího dílu a tvůrci připravují novou hru Chuchel. V neposlední řadě sklidila obrovský úspěch industriální strategie ve vývoji – Factorio Michala Kovaříka a Tomáše Kozelka (Wube Software).

Na YouTube kanálu studia Paperash je řada „work in progress“ videí, zajímavé materiály nabízí studio také na svém Instagramu. Během náročného postupu je nejprve vše vyřezáno z papíru, poté následuje perokresba, digitalizace a postprodukce vyřezaných materiálů. Tvůrci se drží v rámci ploškové animace, kterou již dříve použili pro dvojici krátkých filmů Sirka a Krabička. Vše, co je vytvořeno ručně, je zároveň naskenováno a archivováno. Tvary a kompozice poté tvůrci upravují a skládají ve Photoshopu. Následuje tvorba atlasů pro engine Unity a konečně skladba do finální scény či kompozice.[1]

Protagonistkou Dark Train je půvabná mechanická krakatice Ann 2.35f[2], jež je pevně připoutána k nepředvídatelnému stroji a kterou hráč ovládá pohybem myši (či gamepadu) a klikáním. Interakce s okolím tak sestává z pohybu, narážení do věcí, jejich rozpohybování apod. Ovládání bývá problémovým aspektem mnoha her, zde však funguje naprosto dynamicky. Tvůrci nenabízí nápovědu ani jakékoli textové popisy. Více informací nejen o protagonistce, ale i o vynálezci D. W. Targezbungovi, pro nějž byl Temný vlak poslední, osudovou zakázkou, se však můžeme dozvědět na jejich webu Paperash.[3]

Papír byl použit nejen na tvorbu prostředí a postav, ale také jako hudební nástroj pro část soundtracku. Ten dodává hře na ponuré atmosféře a rytmizaci, když je vlak v pohybu a projíždí industriálními oblastmi. Ve čtyřech vagónech, jež v sobě ukrývají jednotlivá interaktivní prostředí, kam se Ann 2.35f postupně dostává, je dostatečný prostor nejen pro průzkum, ale i odpočinek před neustálým hlukem. V tichu vynikají jednotlivé zvuky včetně kovového cinkání chapadel poletující protagonistky. Propracovaný mechanismus je založený na kombinaci množství energie Vlaku (voda, oheň, elektřina), jejím doplňování (pomocí sběračů za využití počasí, jež je proměnlivé) a řazení vagónů. Vlak tvůrci trefně přirovnávají k „tamagotchi“. Zmíněné aspekty ovlivňují vnitřní světy vagónů, a tedy jedinečnou vizuální podobu prostor, jež jsou často založeny na kontrastu světla a tmy a rozsvěcení určitých částí. Ačkoli je tento systém těžko popsatelný (více se o něm lze dočíst zde), není neadekvátně složitý.

dark-train

Čím delší je čekání na připravovaný titul, tím větší bývá zklamání, pokud se dílo nevydaří. Drak Train se přes značnou složitost celého projektu a jistě nejedno úskalí povedlo dovést do precizní výsledné podoby, o čemž svědčí kladné hodnocení hráčů i herních recenzentů. Tvůrci mají s vytvořeným fikčním světem do budoucna zajímavé plány. To, co zachytili ve hře Dark Train, je podle nich jen jeho malá část. Jak vysvětlují na svém webu, v hlavách mají mnoho dalších příběhů, jež hodlají vyprávět ve hrách, jež budou následovat, či prostřednictvím jiných médií.[4]

Poznámky:

[1] Making of Dark Train vizuálu. <http://www.paperash.com/nahlednete-tvorby-grafiky-pro-dark-train-blog/> [odkaz navštíven 22. 11. 2016]

[2] Více viz Hlavní charakter Ann 2.35f. <http://www.paperash.com/cursor-features-cz-blog/> [odkaz navštíven 22. 11. 2016]

[3] Příběh Dark Train. <http://www.paperash.com/model-lidskeho-sveta-blog/> [odkaz navštíven 22. 11. 2016]

[4] Úvod do Dark Train. <http://www.paperash.com/uvod-do-dark-train/> [odkaz navštíven 22. 11. 2016]

Print Friendly, PDF & Email

Autor

Počet článků : 279

Zanechte komentář

© 2011 Powered By Wordpress, Goodnews Theme By Momizat Team

http://25fps.cz/2020/corded-handheld-vacuum-cleaner-eraclean-stick-handheld-vacuum/
/25fps.cz
Zpět nahoru