Zde se nacházíte: 25fps » Experimentální film » Quick View: Veronika Švecová | Finalisté Jiné vize CZ 2020

Quick View: Veronika Švecová | Finalisté Jiné vize CZ 2020

QUICK VIEW (Quick Interview with Visual Artists) – Finalisté Jiné vize CZ 2020: Veronika Švecová – MARIE MEIXNEROVÁ

Veronika Švecová

alias:
Ultravvvera
studium:
FAMU, Centrum Audiovizuálních Studií
stáže:
HFBK, Hamburg (Internship Time-Based media Studio Simon Denny)
webové stránky:
instagram.com/ultravvvera/

Jak jste se dostala k umělecké tvorbě?

Někdy před šesti lety jsem začala intuitivně pracovat s médiem fotografie a videa, což byl docela odklon od mého předchozího zájmu o design, který jsem studovala. V té době jsem začala chodit do kurzu na Scholastice pod vedením Jiřího Thýna, kde jsem pochopila, že se chci volné tvorbě věnovat víc a později šla na CAS.

Co považujete za své nejvýznamnější dílo?

Mě vždycky baví mé poslední dílo, protože mi přijde technicky nejkvalitnější a zároveň je zaobaleno do myšlenkových vrstev, které se u mě vyvíjely nějak v průběhu času, lehce také navazuje na mé předchozí práce. V tomto případě je to video The Final Quest Of The Real-Playness, které je nominováno na Jiné Vize. Jinak bylo pro mne významné dílo Absolute Core Self z prváku na CASu, které trochu tematicky ukotvilo směr a způsob mého uvažování.

Jaká vaše práce je z vašeho osobního hlediska pro vaši kariéru klíčová?

Většina videí z posledních dvou let, která byla realizována v 3D a game-enginech a můžou mít tak vliv na mou kariéru – spíš v designovém sektoru v rámci nějakého skillu než volné tvorby, kterou nevnímám nijak kariéristicky. 

Jaký umělec (nebo dílo) je pro vás osobně / pro vaši tvorbu stěžejní?

Nemám asi v oblibě nějakého konkrétního umělce jako spíš obecněji sci-fi, fantasy a mystery žánry, experimentální hudbu, spekulativní vize budoucnosti, tématiku a estetiku videoher nebo spiritualitu, potažmo ezoteriku. Jako příklad bych mohla uvést Cronenbergův film eXistenZ1 nebo japonský Hausu,2 z pár těch významných.

Hausu, r. Nobuhiko Óbajaši, JAP, 1977, 87 min

 

Co je ve vaší tvorbě nejčastěji dezinterpretováno a vadí vám to?

Nepřijde mi, že bych měla problémy s dezintepretací, spíš že v tom občas někdo hledá něco, co tam není, nebo naopak nachází nové významy, které jsem si sama neuvědomila, a takový případ je právě skvělý.

Na čem právě pracujete?

Dosud byl pro mne tento rok dost náročný, tak se snažím trochu uvolnit a zároveň začínám spekulovat nad možnými způsoby práce s fyzickými materiály, a tím se tak trochu odklonit od mé dosavadní převahy video tvorby.

Můžete na závěr čtenářům udělit kulturní tip?

Co mě tak teď napadá je nové album od Eartheater Phoenix: Flames Are Dew Upon My Skin.

V průběhu listopadu přinášíme speciální sérii rozhovorů Quick View s finalisty soutěže Jiné vize CZ 2020, kterou pořádá Přehlídka filmové animace a současného umění PAF Olomouc. Vítěz soutěže bude vyhlášen v rámci prosincového festivalu (3.–6. 12. 2020), který letos proběhne on-line.

Seznam finalistů, respektive desítku audiovizuálních děl soutěžících o Hlavní cenu a Cenu diváků, pro kterou můžete v době konání festivalu hlasovat také vy, naleznete zde

Print Friendly, PDF & Email
  1. r. David Cronenberg, CAN/VB/FR, 1999, 97 min []
  2. r. Nobuhiko Óbajaši, JAP, 1977, 87 min []

Autor

Počet článků : 181

Zanechte komentář

© 2011 Powered By Wordpress, Goodnews Theme By Momizat Team

http://25fps.cz/2020/corded-handheld-vacuum-cleaner-eraclean-stick-handheld-vacuum/
/25fps.cz
Zpět nahoru