Píše se
Cineuropa
(Portál evropské kinematografie, jenž mapuje filmové aktivity starého kontinentu. Filmy jsou představovány v kompaktním balíčku: recenze, rozhovor s tvůrci, trailer, fotogalerie, odkaz na oficiální stránky snímku. Navíc dostupné ve čtyřech jazykových verzích.)
La doppia ora / The Double Hour
Cineuropa krom spousty dalších nabízí také recenzi snímku La doppia ora (napsala Michela Greco). Jedná se o debut jedenačtyřicetiletého italského režiséra hudebních klipů a reklamních spotů, Giuseppe Capotondiho. Snímek se soustřeďuje na milostný poměr mezi bývalým policistou Guidem (Filippo Timi) a slovinskou servírkou Soniou (Ksenia Rappoport). Jejich vztah započne na akci „rychlé rande“ a s neočekávanou intensitou pokračuje do okamžiku, kdy je Guido zabit během vloupání do letního sídla, kde pracuje jako hlídač. Sonia je tak zase sama, navíc se musí vyrovnat se smrtí, pro kterou nenachází vysvětlení, za niž ji ke všemu někteří dávají vinu. Soniina minulost začne vyplouvat na povrch.
Režisér o snímku prohlašuje, že je to love story vyšňořené jako žánrový film. Využil veškerých stylistických znaků thrilleru pro vyprávění příběhu dvou lidí, kteří se nezvládnou chopit druhé šance. Ve filmu se také objeví hororová koupelnová scéna, typické elementy klasického žánru však Capotondi užil k vyprávění zcela odlišného příběhu.
Dostupné na WWW: http://cineuropa.org/film.aspx?lang=ing&documentID=111817
Empire
(Britský filmový měsíčník vydávaný od roku 1989, populistický, zaměřující se především na mainstreamové filmy. Konstantně je nejprodávanějším britským filmovým časopisem.)
Budoucnost X-Menů
Empire nabízí rozhovor s Lauren Shuer Donnerovou, producentkou X-men filmů. Mutanty si diváci silně oblíbili, z původně samostatně stojícího snímku X-Men se vyloupla hned trilogie, na světě je už i první z plánované série prequelů, X-Men Origins: Wolverine a záplavě osobitých postaviček s nadpřirozenými schopnostmi ještě ani zdaleka není konec.
Momentálně se nejvíce pracuje na projektu X-Men Origins: Wolverine 2. Pokračování prequelu se bude soustředit na vztah Wolverina s Mariko, dcerou japonského pána zločinu. Použitelnou dějovou linie z komiksu vypíchla jednička v oboru, Frank Miller, finální scénář pak vytvořil Chris McQuarrie (Valkyrie). Tvůrci chtějí, aby snímek sršel autenticitou, přesun produkčního štábu do Japonska je tedy velmi pravděpodobný. Na druhou stranu si však Donnerová odporuje tvrzením, že Japonci budou ve filmu hovořit anglicky, ne japonsky s anglickými titulky. Fanoušky pak láká především na netradiční souboje, samuraje a ninja bojovníky.
Světla promítaček by se dále měl dočkat snímek X-Men: First Class. Tady by se podle Donnerové tvůrci rádi přiblížili Potterovské sáze, tedy přesněji novějším, temnějším dílům. Mladí mutanti, místo aby ve školních lavicích hltali vědomosti, raději bojují proti nezbedným ničemům, zákazům Profesora X navzdory. Komiksová předloha je prý třeskutě vtipná. Plánován je ještě film o Wade Wilsonovi alias Deadpoolovi a také Magnetovi.
Dostupné na WWW: http://www.empireonline.com/features/future-of-x-men-franchise/default.asp
Eye For Film
(Britská internetová stránka zaměřená výhradně na filmové recenze, věnuje se jak blockbusterům, tak i světové kinematografii, nezávislým filmům a DVD recenzím.)
Ander
Love stories mezi čtyřicátníky jsou vcelku vzácné, ty odehrávající se ve vesnických komunitách ještě vzácnější. Když je navíc příběh vyprávěn především v baskičtině a dva hlavní protagonisté jsou muži, ze součtu vychází jedinečný výtvor – španělský Ander režiséra Roberta Castona.
Údolí Arratie, září 1991. Ander (Josean Bengoetxea), farmář okolo čtyřicítky, bydlí se svou sestrou Arantxou (Leire Ucha) a starou matkou (Pilar Rodriguez) v zapadlé části rurálního Baskicka. Jeho život je monotónní, naplněn farmářskou dřinou a prací v místní továrně na bicykly. Zanedlouho se Arantxa vdá, opustí domov a Ander se bude muset sám starat o tvrdošíjnou stařenu. Avšak jednoho dne si Ander zlomí nohu a doktorův ortel zní: do sádry na dva měsíce! Přes matčiny námitky se rodina rozhodne na výpomoc zaměstnat peruánského imigranta Josého (Cristhian Esquivel). Nová pracovní posila nečekaně ovlivní vztahy v rodině.
„Snímek byl zrozen z nutnosti“, vysvětluje Caston. „Ve Španělsku se konečně začínají tvořit GLBT1 snímky, žádný z nich se však neodehrává mimo kontext metropolí. To může vést k mylné představě, že město je přirozeným prostředím pro ty s jinou sexuální orientací. Ve Španělsku není jediný film zobrazující toto téma v rurální komunitě, obvykle rezistentní změnám a často zastrašené rozmanitostí.“
Na stránkách Eye for Film je k mání recenze od Paula Griffithse.
Dostupné na WWW: http://www.eyeforfilm.com/
Perlička nakonec
Magazín Empire baví přehledem padesáti nejpodivnějších televizních reklam v hlavní roli s filmovými hvězdami. Jak to tak vypadá, i nejvyhledávanější celebrity se občas ocitnou v zoufalé finanční krizi a rychlým řešením je natočit nějaký ten „advert“. Lze jinak vysvětlit, proč si Sean Connery vyjel s bílým králíčkem pro jogurt, Pierce Brosnan propagoval dámskou kosmetiku či se Arnold Schwarzenegger maniakálně řehtal po požití japonského energy drinku?
Dostupné na WWW: http://www.empireonline.com/features/50-most-entertaining-movie-star-advertisements/default.asp?c=1
1 GLBT či LGBT = zkratka slov gay, lesbian, bisexual a transgender.