Editorial
Po březnovém brouzdání klasickým japonským filmem jsme v dubnovém čísle zaměřili pozornost na několik výrazných kameramanských tváří světové kinematografie. Prostřednictvím několika portrétů našim čtenářům představujeme zásadní tvůrce: dva mágy klasického Hollywoodu: noirového Johna Altona a (nejen) kaneovského Gregga Tolanda. V souvislosti s prvním jmenovaným nabízíme kromě obecněji pojatého textu i krátké pojednání o jeho slavné kameramanské příručce Painting with Light a článek shrnující jeho osobité stylistické postupy, doplněný o bohatou obrazovou přílohu. Komentovaná fotoesej rovněž výstižně přbližuje Tolandovy „předkaneovské“ filmy. 25fps dále přináší vyčerpávající portréty renomovaných tvůrců Roberta Richardsona, kmenového kameramana Martina Scorseseho a Olivera Stonea (doporučujeme i analýzu jeho filmu JFK), a Spielbergova dlouholetého spolupracovníka Janusze Kaminského. Plejádu umělců poté uzavírá pravá ruka režisérky Claire Denisové, Agnès Godardová.
Jako vždy doufáme, že vás, čtenáře, obohatíme o nové znalosti a informace a příští měsíc se k nám opět vrátíte. To už na vás bude čekat číslo věnované herecké a režisérské tvorbě Clinta Eastwooda.