free-slots.us.org
Zde se nacházíte: 25fps » Světový film » Píše se – březen

Píše se – březen

PÍŠE SE – LUCIE KLEVAROVÁ -

Cineaste

(Nezávislý americký filmový čtvrtletník založený roku 1967 se soustředí na recenze, hloubkové analýzy a rozhovory.)

Dívka s dračím tetováním

Zdroj: www.aceshowbiz.com

O švédském snímku Muži, kteří nenávidí ženy (Män som hatar kvinnor, The Girl with the Dragon Tattoo) čtenáře Cineaste informuje Robert Sklar. V roce 2004 náhle v padesáti letech zemřel levicově založený švédský žurnalista Stieg Larsson, na svém psacím stole zanechal rukopis třech propojených kriminálních románů. Takzvaná trilogie Milénium se po publikování stala světovým bestselerem s překlady do několika jazyků a miliony kopií v tisku. Výše zmíněný titul nese první díl, následující dva pak Dívka, která si hrála s ohněm (Flickan som lekte med elden, The Girl Who Played with Fire) a Ztracené vzdušné zámky (Luftslottet som sprängdes, The Girls Who Kicked the Hornet’s Nest). Ve Švédsku vznikly filmové verze všech dílů v roce 2009 a staly se kasovním hitem. Dívka, jež v anglické verzi názvu spojuje všechny tři svazky, je důvodem úspěšnosti Milénia. Hlavním prodejním artiklem je Lisbeth Salander, punková, nevrlá, uzavřená hlavní postava, počítačový génius s fotografickou pamětí toužící po pomstě, jež je realizována a vysvětlena v průběhu trilogie. Nebylo snadné nalézt vhodnou představitelku Lisbeth, s vizáží lehce rozpustilého bisexuála, potetovanou a prošpikovanou piercingy, vždy oděnou do černé a s tmavým přelivem. Zdařilo se a tuto snovou postavu přesvědčivě přivedla k životu švédská herečka se španělskými předky Noomi Rapace. Knižní předloha je velmi rozsáhlá, scenáristé Rasmus Heisterberg a Nikolaj Arcel ji značně proškrtali, avšak i tak má snímek režiséra Niels Arden Opleva přes sto padesát minut stopáže. Film sice není tak úspěšný v budování napětí jako kniha, jinak se ale jedná o přesvědčivou vizualizaci Larssonova příběhu.

DOSTUPNÉ NA: http://www.cineaste.com/articles/webtakes-emthe-girl-with-the-dragon-tattooem

OFICIÁLNÍ STRÁNKY FILMU: http://www.randomhouse.com/knopf/authors/larsson/

Empire

(Britský filmový magazín publikovaný měsíčně německou nakladatelskou společností Bauer Media Group se sídlem v Hamburgu. Tato společnost, založena roku 1875, pracuje v patnácti světových zemích. Empire, který vznikl v roce 1989, je populistický a zaměřuje se především na mainstreamové filmy. Konstantně je nejprodávanějším britským filmovým časopisem.)

Referencemi nabitý trailer

Zdroj: www.aceshowbiz.com

Po zvědavost neukojujících teaserech se konečně objevil poctivý trailer, který milovníkům Příběhu hraček (Toy Story) nastínil zápletku již třetího pokračování populárního animovaného filmu. Andy odchází na vysokou školu a rozhoduje se, co s hračkami. Ty se po několika nehodách a náhodách octnou v dětské družině a divák se tak seznamuje se zástupem nových postav. Stalo se tradicí, že tvůrci studia Pixar do svých snímků příležitostně vkládají interní vtípky či potutelné odkazy na předcházející filmy. Nyní překonávají sebe sama, zmiňovaný trailer se takovými referencemi jen hemží. Magazín Empire je na svých stránkách zmapoval. Například poznávací značka auta Andyho mámy, A113, odkazuje na označení třídy grafického designu Kalifornského institutu umění, v níž většina animátorů Pixaru studovala. Dále vyskakovacímu klaunovi ze škatulky, jenž radostně křikne: „Nové hračky!“, nepropůjčil hlas nikdo jiný než samotný režisér třetího dílu Lee Unkrich. V družině se mezi osazenstvem nenápadně povalují hrdinové předchozích pixarovek, sporťák Blesk McQueen či pan učitel rejnok Ray.

DOSTUPNÉ NA: www.empireonline.com/features/toy-story-3-trailer-pixar-in-jokes/

OFICIÁLNÍ STRÁNKY FILMU: disney.go.com/toystory/#/characters

Close-Up Film

(Britská, nepříliš specializovaná internetová stránka. Naleznete zde recenze na nejžhavější filmové novinky, studie, rozhovory, retrospektivy, pozvánky na filmové festivaly a zprávy o filmovém dění ve všech britských regionech.)

Colin Firth o snímku A Single Man

Zdroj: www.aceshowbiz.com

Close-Up Film přináší rozhovor s Colinem Firthem, v současnosti jedním z nejvytíženějších britských herců, o jeho nejnovější roli ve snímku A Single Man, jenž je režisérským debutem módního návrháře Toma Forda a volnou adaptací stejnojmenného románu britsko-amerického spisovatele Christophera Isherwooda. Příběh diváka zavede do Los Angeles roku 1962, kdy univerzitní profesor George Falconer (Colin Firth) truchlí pro svého mrtvého milence Jima (Matthew Goode) a uvažuje o sebevraždě. Firth hovoří o Fordově schopnosti zprostředkovat svou vizi filmovému štábu, za niž nejspíše vděčí zkušenosti u Gucciho. Dále o inspirativní atmosféře na place, kdy režisér herce nepotřeboval usměrňovat a vše vyplynulo z vhodně vybraných lokací; náladu natáčených sekvencí vystihly i dokonalé kostýmy. Rozhovor ukončuje zmínkou o jeho prvním setkání s vždy elegantním návrhářem Fordem, na něž dorazil unaven z natáčení, neoholen a v omšelých šatech.

DOSTUPNÉ NA: www.close-upfilm.com/features/Interviews/colin_firth_a_single_man.html

OFICIÁLNÍ STRÁNKY FILMU: www.asingleman-movie.com

The Hollywood Reporter

(Americké noviny, zkráceně THR, založené roku 1930 o sobě hovoří jako o nejrozšířenějším a nejspolehlivějším zdroji zpráv ze zábavního průmyslu, recenzí, videí a analýz. THR zpravuje čtenáře o filmových událostech a festivalech jako Sundance, Emmy, Cannes.)

Vhled do nitra studia Disney

Zdroj: www.wakingsleepingbeautymovie.com

Stephen Farber pro THB napsal recenzi pětaosmdesátiminutového dokumentu Probouzení Šípkové Růženky (Waking Sleeping Beauty). Snímek o útrapách studia Disney v uplynulých dvou dekádách, ačkoliv natočený jeho dvěma animátory Donem Hahnem a Peterem Schneiderem, je překvapivě útočný a intriky odhalující. V raných osmdesátých letech „Myší továrna“ skomírala. Samotný Walt Disney na sklonku života zanevřel na animaci, věnoval se výhradně tematickým zábavním parkům a hraným snímkům jako Mary Poppins. Po jeho smrti v roce 1966 studio upadlo, krize vyvrcholila v roce 1985 katastrofálním filmem Černý kotel (The Black Cauldron). Někteří pochybovali, že impérium přežije. Waltův synovec Roy Disney naštěstí rozhodl oživit společnost mladými talenty (Michael Eisner, Frank Wells a Jeffrey Katzenberg), vyplatil se mu i riskantní tah zahrnout do produkce studia komedie pro dospělé (Somrák z Beverly Hills, Down and Out in Beverly Hills). Dokument se však zaměřuje na animační renesanci Disney, jež nastala v roce 1989 s projektem Malá mořská víla (The Little Mermaid). V Probouzení Šípkové Růženky divák nenarazí na klasické záběry dotazovaných „mluvících hlav“, výpovědi animátorů doplňují originální dobové záběry. Zlatým hřebem filmu jsou karikatury všech ředitelů společnosti vytvořené Disneyho animátory, jejichž překvapivě celistvý portrét dokument přináší. Záběry často nejsou příliš technicky kvalitní, díky dynamickému střihu je ale snímek poučný i zábavný zároveň.

DOSTUPNÉ NA: http://www.hollywoodreporter.com/hr/film-reviews/waking-sleeping-beauty-film-review-1004011142.story

OFICIÁLNÍ STRÁNKY FILMU: http://www.wakingsleepingbeautymovie.com/

Variety

(Americký populární týdeník založený v New Yorku roku 1905. S rostoucí oblibou filmového průmyslu roku 1933 vznikl dodatečně deník Daily Variety se sídlem v Hollywoodu. Variety je nablýskaný bulvární plátek věnující se filmům, televizi, divadlu a hudbě.)

Herecký koncert Edwarda Nortona

Zdroj: www.wakingsleepingbeautymovie.com

Nakonec ještě krátké shrnutí recenze filmu Stébla trávy (Leaves of Grass) Dennise Harveye. Hlavním lákadlem na nový snímek režiséra Tima Blakea Nelsona je bezpochyby představitel hlavní (dvoj)role Edward Norton. Zápletka není příliš originální: jedno z identických dvojčat, Bill, se vyšvihl na úspěšného univerzitního profesora filosofie, druhý, Brady, zůstal buranem prodávajícím marihuanu v rodné Oklahomě. Stárnoucí hippie matka Daisy (Susan Sarandon) zatouží po Billově společnosti, Brady ho proto informuje o své domnělé smrti. Rodina se znovu shledává, Brady zatahuje nic netušícího správňáckého bratra do svých pokoutných transakcí. První polovina filmu se nese v rytmu pohodových komických scén, závěrečná osobní katarze ale bohužel působí nuceně. Norton však předvádí úchvatný herecký výkon, bude-li se divák přednostně soustředit na tento faktor Stébel trávy, čeká ho poutavých sto čtyři minut.

DOSTUPNÉ NA: http://www.variety.com/review/VE1117941119.html?categoryid=2863&cs=1

OFICIÁLNÍ STRÁNKY FILMU: http://www.leavesofgrassmovie.com/

Print Friendly

Autor

Počet článků : 21

Zanechte komentář

© 2012 25 fps, o.s., Powered By Wordpress, Goodnews Theme By Momizat Team

Zpět nahoru