Fresh Film Fest 2011 – den čtvrtý: Přenosy vědomí, drogy a mimozemská monstra
Čtvrtý den Fresh Film Festu se ukázal jako den protikladů. Kromě tradičních festivalových sekcí Theatre Optique či Konfrontace mohli diváci vidět soutěžní snímek Transfer chorvatsko-německého režiséra Damira Lukacevice. Ze slibné sci-fi premisy o přenášení vědomí mezi těly se však vyklubal odpudivý konstrukt snažící se tvářit jako komplexní dílo a odvážná sonda do problému identity a reflektující společnost, který však pouze prvoplánovitě hraje na efekt a snaží se zaujmout nesmyslnou psychologií postav a největšími béčkovými klišé. Dokonale pohřbená zajímavá myšlenka a zcela jednoznačně zatím nejhorší soutěžní snímek sekce Fresh Generation a festivalu vůbec.
V rámci miniretrospektivy Benedeka Fliegaufa uvedl festival režisérův snímek Dealer. Vidět na velkém plátně tento mrazivý, meditativně depresivní film, oplývající brilantní režií a originálním přístupem k narkomanské tématice, je pokaždé velký zážitek. Před projekcí se divákům dostalo od režiséra ujištění o tom, že co ve filmu uvidí, rozhodně není ukázka reálné Budapešti – lidé jsou tam milí, usmívají se, objímají a vlastní kreditní karty.
Po Dealorovi následovali Monsters, které režisér Gareth Edwards natáčel prakticky na koleni (včetně všech vizuálních efektů) a bez povolení, čímž lehce připomíná soutěžní snímek Bellflower z předchozího dne. Na rozdíl od něj jsou ale Monsters ryzí, svižně odsýpající a poměrně zábavné béčko zasazené do sci-fi alternativy dnešního světa, ve kterém je oblast mezi Novým Mexikem a USA zamořena mimozemskou infekcí. Zápletka dokonale předvídatelná na většinu stopáže dopředu, béčkově infantilní dialogy a poměrně dynamická režie dávají dohromady snímek, který si na nic nehraje a těch 94 minut dokáže slušně a nenáročně zabavit. Posledním nočním filmem pak byl druhý díl brazilské akční Elitní jednotky režiséra Josého Padilhy.