30. Finále – pátek 21. 4.
Ve čtvrtek bylo Finále zahájeno předpremiérou první částí trilogie Zahradnictví, která obsáhne dvacet let osudů tří rodin v nelehkých časech. Rodinný přítel, označovaný jako melodrama, na štědré stopáži dvou hodin a deseti minut šetřil výraznější akcí, ale vizuálně oku lahodil (zejména výprava) a herecky byl většinou přesný. Tíživý pocit nejistoty, potlačovaný milostný cit mezi Jiřím (Ondřej Sokol) a Vilmou (Aňa Geislerová) a několik překvapení jsou přece jen trochu málo. Uvidíme, jak dopadnou další dvě části (Dezertér a Nápadník), které se postupně do kin dostanou v tomto roce.
Ale nyní už k pátečnímu dni: fanynky Ondřeje Vetchého si tohoto herce mohly užít ve dvou filmech: Pohádky pro Emu, druhý celovečerní film Rudolfa Havlíka, fungují docela slušně zejména díky interakci mezi titulní Emou a jejím tátou-netátou, ale sled málo pravděpodobných situací bohužel zničí předchozí dobrý dojem. Komedie Bezva ženská na krku debutujícího režiséra, producenta Tomáše Hoffmana, dopadla lépe.
Finále přineslo také trojici zahraničních filmů: chorvatsko-srbské drama Na druhé straně, exilovou komedii Ivana Passera Zákon a nepořádek a páteční program uzavřelo historické drama inspirované osudy režisérky Cesta s tátou, kterou uvedl producent snímku.
V prostoru DEPO2015 se stejně jako vloni odehrávají zejména projekce soutěžních i nesoutěžních dokumentů. V pátek byly k vidění Bratříček Karel, FC Roma, Díra v hlavě a Český žurnál – Exekuce (který představila režisérka Andrea Culková) a Nechte zpívat Mišíka. Návštěvníci si mohli rovněž prohlédnout výstavu 366 Project Of Humans fotografky Evy Dang, která po celý rok každý den fotila jednoho člověka.