La Película představí širokou škálu aktuální španělské filmové produkce, zaostří na latinskoamerické tvůrce i na historii Kuby
Sekce SOUČASNÝ ŠPANĚLSKÝ FILM / CINE ESPAÑOL CONTEMPORÁNEO přináší psychologická dramata a silné příběhy, jako jsou již zmíněná Matka (Madre) režiséra Rodriga Sorogoyena nebo Bolest a sláva (Dolor y gloria) Pedra Almodóvara, ale také bláznivé komedie zvané españolada. Představiteli specifického a nepřenositelného španělského humoru jsou letos filmy Abrakadabra (Abracadabra) Pabla Bergera a Než to shoří (Antes de la quema) nestora pyrenejské kinematografie Fernanda Coloma. Druhý z filmů byl natočen během masopustního karnevalu v Cádizu. Úspěšný debut talentovaného Aritze Morena Výhody cestování vlakem (Ventajas para viajar en tren) představuje současnou tragikomickou až absurdní linii španělské filmové produkce. Buñuel v želvím labyrintu (Buñuel en el laberinto de las tortugas) režiséra Salvadora Simóa je originální animovaný dokument, který rekonstruuje natáčení Buñuelova filmu Země bez chleba (1933). Snímek kombinuje animaci s reálnými záběry. Zaujme jistě i svěží filmový experiment Dopisy pro Paula Morrisseye (Letters to Paul Morrissey) Armanda Roviry či psychologická studie o duši dospívajících ve filmu Dvakrát tolik a patnáct navrch (El doble más quince) režiséra Mikela Ruedy. Žánr kriminálního thrilleru reprezentuje na letošní La Películe 70 binládinů (70 binladens) baskického režiséra Kolda Serry. Postupy dokumentu a hraného filmu propojil ve svém posledním díle Mezi dvěma vodami (Entre dos aguas) jeden z nejpozoruhodnějších současných španělských režisérů, Isaki Lacuesta.
ŠPANĚLSKÝ NEZÁVISLÝ FILM ANEB MODERNÍ CINEFILIE / CINE ESPAÑOL INDEPENDIENTE O NUEVAS CINEFILIAS je sekce pro filmové nadšence, kteří zrovna neholdují žánru españolada či mainstreamové klasice. Jistě je potěší blok čtyř filmů nabízející na festivalu poprvé exkurzi do světa nezávislých filmařů s kořeny v různých částech Španělska. Vedle možnosti setkat se s netypickým dílem Vidět ženu (Ver a una mujer) i jeho autorkou, katalánskou umělkyní Mònicou Rovirou, může zaujmout Divoké období (A estación violenta), film mladé režisérky Anxos Fazáns, rodačky z galicijského Pontevedra, nebo Velké dítě (Niñato) Adriána Orra, vtipná sonda do života rappera starajícího se o své tři děti, ale žijícího stále u rodičů.
LATINSKOAMERICKÉ POHLEDY / MIRADAS LATINOAMERICANAS nabídnou kvarteto filmů z Chile, Argentiny a Guatemaly. Vedle dvou již zmiňovaných koprodukčních děl nadaného Guatemalce Jayra Bustamenteho Chvění (Temblores) a na Berlinale 2015 oceněného filmu Ixcanul má šanci zaujmout i film Přijde smrt a bude mít tvé oči (Vendrá la muerte y tendrá tus ojos), jehož režisérem je jeden z největších talentů současného chilského filmu José Luis Torres Leiva. V psychologickém dramatu Naprostá láska (La Quietud) argentinského režiséra Pabla Tropera jsou tři ženy nuceny postavit se tváří v tvář emocionálním traumatům a temné rodinné historii, která se odehrávala na pozadí argentinské vojenské diktatury.
VZPOMÍNKY NA KUBU / MEMORIAS DE CUBA přinesou dva odlišné pohledy na emigraci, původ i dějiny Kuby. Poslední z vážených hostů festivalu, režisér Haliam Pérez, představí film Marina. Francouzský dokument Kuba, osvobozené vzpomínky (Mémoire libérée) hledá s režisérkou Ghislaine Graillet osud její rodiny a mapuje tak působení Francouzů na ostrově i dějiny tamního cukrovarnictví.