free-slots.us.org
Zde se nacházíte: 25fps » TV » Aaron Spelling

Aaron Spelling

Aaron Spelling

PORTRÉT: Aaron Spelling – MARIE MEIXNEROVÁ -

Charlieho Andílci, Dynastie, Starsky a Hutch, Zelenáči, Beverly Hills 90210, Melrose Place, Loď lásky, Fantasy Island, Vega$, Hart a Hartová, Sedmé nebe, Burke’s Law, Honey West, The Mod Squad a S.W.A.T. Pouhý zlomek z notoricky známých seriálů, které spojuje společný jmenovatel. Dámy a pánové: Aaron Spelling.

Aaron Spelling. Zdroj: www.britannica.com

Aaron Spelling. Dnes se českému divákovi při vyslovení tohoto jména vybaví zejména seriál Beverly Hills 90210, který na našich obrazovkách díky svému dlouhému trvání (deset sezón) a četnému reprízování takřka zdomácněl[1] a pohltil (ne)jednu diváckou generaci. Sám Spelling (když byl ještě naživu) prohlásil, že jeho epitaf se zřejmě omezí na prosté: „Otec Tori Spelling, vytvořil ‚90210‘ a ‚Melrose Place‘ a žil ve velkém domě.“ (Kolbert)

Vzhledem k tomu, že ho Guinessova kniha světových rekordů uznala jako nejplodnějšího televizního producenta všech dob,[2] můžeme jeho strohé shrnutí ospravedlnit faktem, že i jeho náhrobek má jen omezené rozměry…

Televizní svět Spellingovi může poděkovat za více než pět tisíc hodin vysílacího času; vždyť má na svědomí přes sedmdesát seriálů a sérií, tucty televizních filmů a na jeho kontě nechybí ani filmy celovečerní.

„Spellingovy“ produkční společnosti

Svou kariéru zahájil psaním scénářů, ten první byl pro Jane Wyman Presents The Fireside Theatre (1955−58). Následovaly scénáře pro další tv pořady, pokoušel se však prosadit také jako herec. (Za čtyřicet let se objevil celkem ve 22 programech, patrně nejznámějším z nich byl Gunsmoke.)

Poté, co napsal svůj první pilot (k seriálu Johnny Ringo), zahájil svou práci jako producent pro Four Star Productions. Vůbec první televizní seriál, který produkoval, byl právě Johnny Ringo (1959−60, pro CBS). Následovala Show Dicka Powella (The Dick Powell Show, 1961−63), v jejíž jedné epizodě se objevila postava detektiva Amose Burkeho (Gene Barry). Z tohoto semínka vzklíčil producentův první skutečný hit: Burkeho zákon (Burke’s Law, 1963−66).

Po Powellově smrti (v roce 1969) založil spolu s Dannym Thomasem Thomas-Spelling Productions. Svůj první úspěch zaznamenali televizním pořadem The Mod Squad (1968−73), který se stal hitem televize ABC a Spelling díky němu získal u ABC exklusivní kontrakt. V šedesátých letech produkovali pro Waltera Brennana pořady Magnát (The Tycoon, 1964−65) a The Gus of Will Sonnett (1967−69), obé pro ABC. V té době také spolupracovali s vedoucím výroby Shelley Hullem, který se Spellingem pracoval kromě Mod Squad ještě na Zelenáčích (The Rookies, 1972−76) nebo Charlieho andílcích (1976−81); společně v roce 1976 dělali na filmu pro televizi ABC Chlapec v plastikové bublině (The Boy in the Plastic Bubble, 1976) s mladým Johnem Travoltou v hlavní roli.

V roce 1969 Spelling založil Aaron Spelling Productions (dnešní Spelling Television) a v roce 1972 navázal partnerství s Leonardem Goldbergem – zrodila se Spelling-Goldberg Productions. Spolupráce přinesla své ovoce v podobě pořadů takového kalibru jako Starsky & Hutch (1975−79), S.W.A.T. (1975−76), Charlieho andílci, Fantasy Island (1978−84) a Hart a Hartová.

_

„Spellingova“ ABC

Slavné seriály a ABC: Aaron’s Broadcastig Company

Šedesátá léta představovala vrchol americké televizní trojky: ABC, CBS a NBC. Hegemonií těchto sítí v letech sedmdesátých otřásla FCC (Federal Communications Commision), když představila sérii regulací, které měly omezit jejich kontrolu nad produkcí a programovým časem. Následná restrukturalizace televizního průmyslu znamenala výhodnější podmínky pro hollywoodská studia a nezávislé producenty, kteří nyní měli větší kontrolu nad svými pořady, mohli prodávat jejich reprízy lokálním společnostem, zatímco nové epizody běžely na hlavních kanálech.

Divácky nejlépe na tom v této době byla ABC. V šedesátých letech se díky své specializaci na akční a dobrodružné seriály etablovala jako stanice zaměřená na mladé publikum a tuto pozici během sedmdesátých let ještě upevnila. (Co se dříve zdálo jako handicap se s nadcházejícím „věkem reklamy“ vzhledem ke kupnímu potenciálu mladší generace stalo výhodou.) (Osgerby, Gough-Yates, Wells) V Aaronovi Spellingovi získala ABC výborného spolupracovníka − nezávislého producenta, který se dokázal přesně trefit do nálady publika. ABC se napůl žertem začalo přezdívat „Aaron’s Broadcasting Company“. (Lowry)

Akční pořady pro ABC mu udělaly jméno, a proto bude už navždy Aaron Spelling spojován nejen s ABC, ale i s akčním žánrem jako takovým, o jehož četné modifikace se nepřímo zasloužil: Honey West (1965−66) obohatila trh o nový typ hrdinky, již zmiňovaný The Mod Squad, který pro ABC produkoval s Thomasem, představil mladé neuniformované policisty vzpírající se systému, avšak stále pracující v souladu se zásadami práva a pořádku. Imitace The Mod Squad se vyrojily jako houby po dešti, ať už na samotné ABC (The Young Lawyers, Matt Lincoln, The Young Rebels) nebo na konkurenčních stanicích (The Interns nebo Storefront Lawyers na CBS). S výjimkou The Mod Squad však byla většina „módních“ akčních pořadů počátku sedmdesátých let neúspěšná; většinou se neudržely déle než jednu sezónu.

Spellingovi andílci (původní sestava Charlieho andílků). Zleva: Farrah Fawcett, Kate Jackson, Aaron Spelling a Jaclyn Smith. Zdroj: tvfanforums.net

Stříbrné plátno na počátku sedmdesátých let ovládli hrubí, násilní a nesmírně charismatičtí policisté. Tito hrdinové-drsňáci na sebe okamžitě strhli pozornost mladých návštěvníků kin a televizní společnosti se logicky ihned pustily do hledání jejich televizních ekvivalentů. Ačkoli CBS i NBC měli v ohni svá horká želízka (CBS Mannixe, 1967−75 a NBC Madigana, 1972−73 a Serpica, 1976−77), byla to opět ABC, kdo vyhrál souboj o diváka. A to díky dalšímu Spellingově počinu. Ve spolupráci s Goldbergem (mimo jiné bývalý programový vedoucí ABC) přivedli na televizní obrazovky seriál Starsky a Hutch (1975−79), kterému se věnuje samostatný článek v tomto čísle 25fps.

Kromě toho stál pan Spelling u zrodu nového druhu pořadů, jejichž alfou i omegou byly „dobře stavěné“ herečky, mokrá trička a bikiny: tzv. „jiggly show“ či „jiggle television“ (česky se o nich někdy hovoří jako o „natřásačkách“, název je odvozen od anglického jiggly −  pohupovat se, a odkazuje k tomu, co bylo hlavním lákadlem na diváka: k rozpohybovaným vnadám hrdinek), o kterých se začalo hovořit v sedmdesátých letech v souvislosti se seriálem Charlieho andílci.

V osmdesátých letech se trend akčních pořadů posunul. Spolu s MTV a hudebními videi byl právě akční žánr vyzdvihován jako příklad nové postmoderní estetiky. Vedle stále přetrvávající estetiky realistické vzrostl důraz na estetiku vizuální, na image, styl a povrch pořadů, došlo ke stírání tradičních hranic, do žánrů se vkradl pastiche a intertextualita. (Osgerby, Gough-Yates, Wells, s. 23)

Spelling se opět tomuto trendu přizpůsobil, např. pořadem Hart a Hartová (Hart to Hart, 1979−84), který představoval „raný prototyp“ svého druhu (důraz na glamour, třpyt a lesk ospravedlňoval hrdina − milionář a zároveň detektiv amatér, pohybující se v prostředí luxusních sídel a v exotických lokacích).

Na konci dekády už byl Spelling nejúspěšnějším producentem široko daleko a jeho pořady doslova ovládly ABC. V roce 1984 dokonce zabíraly celou třetinu hlavního vysílacího času. (Vande Berg) V roce 1988 jeho spolupráce s ABC po osmnácti letech skončila, ne tak však jeho tvůrčí činnost: v devadesátých letech pomohl na svět seriálům Beverly Hills 90210 a Melrose Place.

_

Spellingův „autorský styl“

Napříč Spellingovou tvorbou můžeme zachytit stále se opakující témata, především ze sociální oblasti.  Ať už jde o neloajálnost militantní mládeže šedesátých let, institucionální diskriminaci žen, rasizmus, homofobii, altruistický kapitalismus či okázalý konzumerismus a valorizování vyšších tříd, nade všemi se tyčí vše zastřešující myšlenka, chcete-li moralizující motto, že lidé mohou být úspěšní nejen ekonomicky, ale zároveň i morálně, že dobro vždycky zvítězí nad zlem, že tráva se zdá někdy zelenější než je. Hlavní je rovněž neustálé potvrzování existence rodiny jakožto starostlivého a milujícího a hlavně fungujícího aparátu.

Spellingovy seriály mají rovněž společné i některé stylistické prvky, zejména high key lighting (nejčastější a „nejméně nápadné“: jemné kontrasty, tónování, potlačení ostrých stínů), orchestrální hudební témata, zasazení do okázalého prostředí, účelové zobrazování ženských těl a hlavně, co Spelling osobně považoval za nejdůležitější věc v televizi, smysl pro styl a cit pro detail. (Vande Berg)

_

Spellingův konec

Spelling je, respektive spíše byl, hrdým otcem dvou ratolestí. Rodinu založil spolu se svou druhou ženou, Carlo Gene Marerovou, nyní Candy Spellingovou. Jeho potomstvo Victoria Davey Spelling a Randall Gene Spelling si už jako teenageři zahráli v řadě produkcí svého otce (např. v Beverly Hills 90210) jako Tori a Randy Spellingovi.

Po roce 2000 už zřídkakdy poskytoval rozhovory, byl však stále aktivní jako generální ředitel své společnosti Spelling Television, o jejíž provoz se však už staral jeho dlouholetý produkční a obchodní partner E. Duke Vincent spolu s jejím ředitelem Jonathanem Levinem. V roce 2001si ho našla rakovina, o pět let později žaloba jeho ošetřovatelky za, mimo jiné: sexuální obtěžování, diskriminaci, osobní mstu, ublížení na zdraví se sexuálním podtextem, napadení, nesprávné ukončení pracovního poměru a záměrné emocionální ublížení. A konečně 23. června 2006 si ho našla sama smrt, když zemřel na komplikace způsobené mrtvicí, kterou utrpěl o necelý týden dříve.

Ve svých 83 letech se podílel na takřka 200 produkcích, včetně televizního filmu Day One (1989) a minisérie pro HBO And the Band Played On (podle bestseleru Randyho Shiltse, 1993[3]), které mu přinesly cenu Emmy (kromě řady čestných ocenění a plejády nominací se jedná o Spellingovy jediná dvě významná ocenění).

Za jeho úspěchem patrně stojí jeho vrozený smysl rozpoznat vkus diváků. Neověřené internetové zdroje tvrdí, že si jej v mládí rozvinul (jak jinak než) intenzivní četbou knih. Kdo ví, dnes už se ho asi nezeptáme…

Jeho umění spočívalo ve výběru správných lidí a témat, zbytek za něj [sic!] už „oddřeli“ jiní. Spelling sám se chopil režisérské taktovky pouze v roce 1959, když režíroval epizodu „The Conchita Vasquez Story“ seriálu Wagon Train, sever imdb jej uvádí jako režiséra ještě u televizní komedie Scared Silly z roku 1982.

V roce 2004 o něm Dan Castellaneta natočil pro televizi NBC film Behind the Camera: The Unauthorized Story of Charlie’s Angels.

 

Spelling a jeho dýmka. Zdroj: tvfanforums.net

Spellingova výběrová biografie (Zdroj: MBC; aktualizace: imdb.com)

Série a seriály (výběr)

1956−62 Dick Powell’s Zane Grey Theater (scénář)

1959−60 Johnny Ringo

1959−61 The du Pont Show With June Allyson

1963−65 Burke’s Law

1965−66 Amos Burke: Secret Agent

1968−73 The Mod Squad

1975−79 Starsky and Hutch

1976−81 Charlie’s Angels

1976−80 Family

1977−86 The Love Boat

1978−84 Fantasy Island

1981−89 Dynasty

1983−88 Hotel

1984−85 Finder of Lost Loves

1985−87 The Colbys

1989       Nightingales

1990−00 Beverly Hills 90210

1992−99 Melrose Place

1994       Winnetka Road

1994−95 Models, Inc.

1995−96 Savannah

1995       Malibu Shores

 

Televizní filmy

1976 The Boy in the Plastic Bubble

1977 Little Ladies of the Night

1981 The Best Little Girl in the World

1993 And the Band Played On

 

Produkované filmy (výběr)

Mr. Mom, 1983

‚night, Mother, 1986

Surrender, 1987

Cross My Heart, 1987

Soapdish, 1991

 

Publikace

Spelling, Aaron, Jefferson Graham. Aaron Spelling: A Prime Time Life. New York: St. Martin’s, 1996.

 

Zdroje:

Condé Nast Portfolio: Leonard Goldberg. http://www.portfolio.com/resources/executive-profiles/Leonard-Goldberg-56037

Froněk, Pavel. Aaron Spelling: Mocný vládce Hollywoodu. Dream Life. http://www.dreamlife.cz/svet-uspesnych/umeni/aaron-spelling-mocny-vladce-hollywoodu/article.html?id=167

Kolbert, Elizabeth. He’s Wallowing All the Way to the Bank. The New York Times. April 24, 1994. Dostupné z: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=990DE2DF1531F937A15757C0A962958260&sec=&spon=&pagewanted=all

Lowry, Brian. TV Prolific Producer Aaron Spelling. Tribute. Special to The Times. Příspěvek člena Tv_Paige. http://tvfanforums.net/lofiversion/index.php?t13710.html

Osgerby, B., Gough-Yates, A., Wells, M.: The Business of Action: Television history and the development of the action TV series. Action Tv: Tough-Guys, Smooth Operators and Foxy Chicks. Routledge London, 2001. s. 13−31.

Vande Berg, Leah R. Aaron Spelling The Museum of Broadcast Communication. http://www.museum.tv/archives/etv/S/htmlS/spellingaar/spellingaar.htm

Wikipedia, The Free Encyclopedia.

Aaron Spelling. http://en.wikipedia.org/wiki/Aaron_Spellingwikipedia.org

Spelling Television. http://en.wikipedia.org/wiki/Spelling_Television

ABC Television. http://en.wikipedia.org/wiki/ABC_TV

Ze všech internetových zdrojů bylo čerpáno dne 16. listopadu 2008.


[1] Letos přišla televize CBS se spin-offem pod názvem 90210 (pracovně 90210: Next generation), který s původním seriálem kromě prostředí spojuje ještě postava Kelly Taylorové (Jennie Garth) v roli výchovné poradkyně.

[2] srov. Froněk, Pavel. Aaron Spelling: Mocný vládce Hollywoodu.

[3] Emmy za rok 1994.

Print Friendly

Autor

oo̍̍̍o̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍o̍oo̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗o digital graffity by Glitchr, multiplied̊ ̊̊ ̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊ ̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊̊ ̊̊̊̊ ̊̊̊ ̊̊ ̊ oo̍̍̍o̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍̍̍̍o̍̍̍̍o̍oo̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗̗̗̗o̗̗̗̗̗o̗̗o ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ digital graffity by Glitchr, multiplied ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ digital graffity by Glitchr, mash-up ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ guerilla curating by (c) merry ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ it took me two and half fucking hours to curate Glitchr onto wordpress on my computer

Počet článků : 111

Zanechte komentář

© 2012 25 fps, o.s., Powered By Wordpress, Goodnews Theme By Momizat Team

Zpět nahoru