Zde se nacházíte: 25fps » Festivaly a přehlídky » Hry v kině aneb PRESS START

Hry v kině aneb PRESS START

REPORTÁŽ: Press Start – ONDŘEJ J. KOSNAR –

Ve čtvrtek 23. 6. se v pražském kině Bio Oko odehrál první ze zamýšleného seriálu přednášek věnovaných počítačovým hrám Press Start. Jeho organizátoři, Pavel Dobrovský a Bohdan Heblík, se zaměřili na herní žánr adventur a na toto téma zprostředkovali divákům několik přednáškových bloků.

Prvním byla přednáška novináře Petra Ticháčka o historii tohoto specifického žánru. Začínalo se od úplných provopočátků, textových adventur přes postupný vývoj, včetně důležitých milníků až po proměnu definice žánru jako takového. Přednáška, trvající něco přes hodinu, byla, co se informací týče, opravdu vyčerpávající. Petr Ticháček navíc na první pohled působil jako člověk nadšený, vtipný a co se žánru týče, velmi znalý.

Po krátké pauze pak přišla celosvětová premiéra ukázky z nové, v současnosti vyvíjené adventury společnosti Amanita Design, jménem Botanicula. Po zhruba patnáct minut se na plátně odehrával jeden level ze hry. Okouzlující vizuály, humor a zcela nesporná originalita i po stránce herní dávají tušit, že Amanita Design po vizuálně úchvatném, ale herně nikterak objevném Machinariu vypustí do světa skutečně originální počin ve všech směrech. Po tomto krátkém promu následoval rozhovor s vývojářem hry Jaroslavem Plachým, který sice působil trochu zmateně, ale na otázky odpovídal vtipně a poměrně zajímavě.

Posledním blokem pak byla projekce trailerů z herního veletrhu E3, které však jsou ke zhlédnutí na internetu už nějaký ten pátek, takže kdo chtěl, už je dávno viděl. Ozvláštněním tedy mohla být jejich projekce na velké plátno, avšak některá z videí měla nepříliš uspokojivou kvalitu. Stejně tak komentář Lukáše Grygara byl poněkud rozpačitý (příště by to možná chtělo méně křečovitých snah o humor).

Akce jako celek byla vcelku povedená. Ona proklamovaná tvrzení o tom, že hry a film mají k sobě blízko, jsou sice pravdivá, nicméně na Press Startu bylo toto téma naťuknuto pouze několikrát, a to velmi okrajově, a tak nejvýraznějším prvkem tohoto spojení byl fakt, že se akce o hrách odehrává v kině. Což ovšem nevadí, jelikož po informační stránce jde rozhodně o zajímavou a v našich končinách nevídanou podívanou. Největší slabinou tak zůstal především naprosto nedýchatelný zaplněný sál kina Bio Oko.

Počet článků : 636