Zde se nacházíte: 25fps » Téma » „Filmová škola by neměla zbytečně honit nějaká čísla“

„Filmová škola by neměla zbytečně honit nějaká čísla“

„Filmová škola by neměla zbytečně honit nějaká čísla“
ROZHOVOR s Lenkou Zemánkovou, koordinátorkou seminářů AČFK a P.R. Letní filmové školy – LUKÁŠ GREGOR –

LFŠ už není jen o filmech, ale rozrostla se o řadu koncertů, výstav či divadelních představení; Zdroj: www.lfs.cz

Mohla by jsi nějak nastínit strukturu organizačního týmu Letní filmové školy? Prochází i nějakou proměnou?

Bylo to tak, že dříve nebyla produkce. Ta, ve smyslu profesionální produkce, byla poprvé až před dvěma roky. Předtím to Jirka Králík dělal pod Městskými kiny, mimo práci. V současné době je tam ekonomka, účetní, já jako PR, Jakub Němeček programista, Jitka Králíková propagace, Martina Gogolová ředitelka produkce. Pak je tam Radka Korená, která měla na starosti VIP atd. A Jirka Králík je ředitel. Dohromady je nás tedy osm. To je organizační základ. Pak existuje tým dramaturgů, který úzce spolupracuje s Jirkou Králíkem.

Jak si vybíráte dramaturgy?

Tým je už docela dost stálý. Jirka Králík se s nimi domlouvá a pak se rozděluje, kdo si co vezme.

Co když narazíte na téma, které nemá nikdo z dramaturgů zvládnuté?

To je třeba kinematografie Egyptu. Tam to bude ještě zajímavé. Ale na starosti si to vzal David Čeněk.

A co složení štábu?

Spousta lidí z dispečinku pracuje na LFŠ již několik let a služby u vchodů byly svěřeny „brigádníkům“, většinou místním studentům z Hradiště, z okresu. Na tiskovém centru byli lidé i z Prahy, často to funguje na bázi nějakých doporučení.

Lidé na těch odpovědnějších místech pracují pouze na LFŠ, nebo byli vybráni třeba proto, že mají zkušenost s jinými filmovými festivaly či akcemi?

Pokud vím, tak jezdívají pouze na Filmovou školu.

Jak se vůbec taková Filmová škola dává „dohromady“? Dokázala by jsi třeba jednotlivé fáze začlenit do nějakého harmonogramu?

Nejsem v tomto příliš fundovaná, ale co vím, tak nyní, po vyhlášení témat na následují ročník, se rozjela už vyjednávání na ambasádách. Například v lednu se začínají oslovovat důležití hosté a podle toho, kdo účast přislíbí, se začne formovat i program, aby každý těch pozvaných režisérů měl na Filmovce nějaké své filmy.

A kdy to všechno vykrystalizuje do finální podoby?

Letos to bylo po skončení semináře španělského filmu v květnu, hned poté jsem se plně soustředili jen na LFŠ, byla to dost intenzivní práce. Program je pochopitelně ještě takový variabilnější, protože se nikdy přesně neví, kdo neodřekne účast apod. S blížící se Filmovkou už je program jasný, ale je pochopitelné, že dochází ke změnám, o kterých se dovíme až třeba večer před tím dnem, kdy se má daná projekce konat.

A co stavba programu, mají na ni vliv dramaturgové jednotlivých cyklů?

Program dělá Jirka Králík. Přihlídne asi k požadavku dramaturga, ale většinou to sestavuje sám s ohledem na to, v jakém prostoru se má akce a projekce konat, kdo a kolik bude hostů…

Máš představu o složení akreditovaných účastníků, vezmeme-li to geograficky?

Když jsem kdysi psala svoji diplomovou práci, tak jsem dělala anketu tady na Filmovce a zabývala jsem se právě i tím geografickým složením diváků. Rozhodně nejvíce jich přichází z Prahy, pak je to Brno a jiná velká města. Zlínský kraj byl také zastoupen, ale třeba v případě obyvatel Uherského Hradiště je to tak, že oni si většinou nekoupí akreditaci, chodí spíše na večerní projekce do letních kin. Ale rok od roku je to lepší a i počet místních se zvyšuje.

Byly konkrétní výtky z loňska, které jste letos brali v potaz a snažili se z nich poučit?

Hodně lidí si v loni stěžovalo na jídlo v Hradišti, na ceny, na to, že restaurace a hospody brzo zavírají. Letos jsme třeba domluvili, že fungovala i menza. Pak problematické bývá ubytování. Některým se nelíbilo, že spali ve školách na zemi a nebyly tam sprchy. Tentokrát jsme se snažili více jednotlivá zařízení popsat, aby si na základě toho mohli udělat představu a vybrat si.

A co výtky zcela aktuální?

Mnohým vadilo, že Filmovka přerůstá už do takové masové akce. Letos sem přijelo asi o pět set lidí více než v loni, což už je na Hradiště hodně. Proto musíme řešit nové prostory atd. Tentokrát se navíc nepromítalo v divadle, místo něj byla Měšťanská beseda, na kterou si mnozí stěžovali.

Projde tedy po organizační stránce LFŠ nějakou výraznou proměnou?

Tak na jedné straně náš přirozeně velmi těší, že do Hradiště jezdí více lidí, ale musíme trochu zvážit, jak pracovat třeba na propagaci, protože bohužel Uherské Hradiště není nafukovací. Ale my jsme spokojeni s tím, jak nás média prezentovala, jsme spokojení s mediálními partnery. V tomto trendu bychom rádi pokračovali.

A co počet filmů? Mnohé festivaly, přehlídky se rády chlubí, že mají tolik a tolik filmů. Co když bude v podobném trendu pokračovat i Letní filmová škola?

Můj osobní názor je, že by neměl počet filmů příliš narůstat. Letos bylo přes 250 filmů, neměly by se zbytečně nehonit nějaká čísla. Důležité je, aby vybrané snímky byly co nejkvalitnější.

Objevují se názory, že LFŠ je čím dál tím komerčnější akcí.

Je to asi tím, že se o Filmovce více mluví, píše, ale otázkou je, co to slovo „komerční“ vůbec znamená.

Když se nyní zeptám na tvoji funkci PR, pokusila by ses ve stručnosti objasnit, co máš na starosti?

V rámci Asociace to znamená, že propaguješ jednotlivé akce. PR je Public Realitions, vztah s veřejností, takže zajišťuji, aby byly vztahy s médii dobré, snažím se zvát novináře na tiskové konference, aby přišli, aby o nás psali. Asi v červnu jsem začala psát denní zprávy o LFŠ, vypíchly se nejdůležitější akce, poslala se zpráva novinářům. Muselo to být pokud možno zajímavě napsané, aby je to zaujalo, objevilo se to pak v novinách. Informovalo se o programu, o hostech. Ale ze samého počátku se přirozeně shánějí mediální partneři, deníky, týdeníky aj.

A jaká byla úspěšnost?

Přijde mi tak, že 90 % (smích). Ti, kteří nekývli, tak měli většinou důvod, že již mají naplněný mediální plán, ne že by nechtěli.

Mediální partnerství s LFŠ znamená výměnu reklamy, nebo i něco více?

Jak s kým. S hlavními mediálními partnery to bylo na vyšší úrovni než pouze reklama. Například jsme jim posílali články a oni je otiskli. A pak tu byly různé mediální spolupráce, kde to bylo formou barteru.

Odráží se úspěch LFŠ i na seminářích?

Určitě. Když to vezmu z mé pozice, tak jsem nyní oslovila partnery LFŠ, zda by nechtěli spolupracovat i na přehlídce středoevropského filmu. A jsou k nám velmi vstřícní.Ty vztahy se udržují, nám se s nimi spolupráce líbí. A to i s vámi. (smích).

rozhovor vedl Lukáš Gregor

Print Friendly, PDF & Email

Autor

Počet článků : 88

Zanechte komentář

© 2012 25 fps, z.s.

Zpět nahoru